Sefer LEVENT
Oluşturulma tarihi: 16 Kasım 2024 04:00
Pacific Technology, düzenlediği basın toplantısında Türkiye'nin ilk insansız helikopteri Alpin'in yeni versiyonunu tanıttı. 200 kg'a kadar yük taşıyabilen Alpin-2'nin manevra kabiliyetlerinin artırıldığı kaydedilirken, vinç benzeri ekipmanlarla helikopterin operasyonel süreçlerinin kısaltıldığı da açıklandı.
PASİFİK Teknoloji, Türkiye'nin ilk ve tek Alpin insansız helikopterinin gelişmiş versiyonu olan Alpin 2'nin tasarımını tamamlayarak üretimine başladığını duyurdu. Hatta önümüzdeki günlerde Alpin 2 için Savunma Sanayii Başkanlığı ile anlaşma imzalaması beklenen Pacific Technology, müttefik ülke pazarları üzerinde çalıştığını duyurdu. Pacific, Şubat ayında Alpin'in üreticisi Titra'yı satın aldı.
TOPLANTILAR DEVAM EDİYOR
Pacific Holding Başkanı Fatih Erdoğan düzenlediği basın toplantısında şunları söyledi: “Alpin bizim amiral gemimizdir. Bu yatırıma başladığımız gün arkadaşlarımız zaten bu helikopteri geliştirip Türk Silahlı Kuvvetleri envanterine sokmuş ve yoğun olarak kullanmışlardı. Bu başarıyı yaygınlaştırıp ihracat pazarına girmek ve teknolojisini geliştirmek istedik. Bugüne kadar Alpin-2'nin tasarımı tamamlanmış olup üretimine devam edilmektedir. “Bu konuyla ilgili Savunma Sanayii Başkanlığımızla görüşmeler ve sözleşmeler sürüyor” dedi.
Fatih Erdoğan
PİLOTSUZ YÜK ARACI
Alpin'in hem savunma teknoloji aracı hem de kargo taşıma gemisi olarak kullanılabileceğini belirten Erdoğan, şöyle konuştu: “İnsansız helikopterle mal teslim ediyorsunuz. Açıkçası bizim lojistiğimizi karşılayan bir yanı da var. Gelecekte sivil lojistiğin kullanımının çok hızlı artacağını zaten düşünüyoruz. “Aslında bu ürünü geliştirerek sadece savunma teknolojisi değil, lojistik teknolojisi de geliştiriyoruz” dedi.
Fatih Erdoğan, Alpin-2'nin fiyatını açıklamadı ancak halihazırda askeri operasyonlar yürüten kargo helikopterlerine kıyasla ilk yatırım maliyetlerinde yüzde 90'a yakın tasarruf sağladığını vurguladı. Erdoğan, Alpin 2'nin işletme maliyetlerinde yüzde 95 civarında tasarruf sağladığını söyledi.
3 MİLYAR TL'LİK YATIRIM PLANI
Önümüzdeki 3 yılda 3 milyar TL yatırım yapmayı planladıklarını belirten Fatih Erdoğan, sözlerini şöyle sürdürdü: “Hedefimiz önümüzdeki dönemlerde cironun yüzde 50'den fazlasının ihracat gelirlerinden oluşması. “Şirketimizin ürün geliştirme süreçlerinde bugüne kadarki en önemli unsurlardan biri olduğu için teknoloji geliştirme hedeflerimiz doğrultusunda araştırma ve geliştirme harcamalarının gelecekte bütçemizin %35-40'ını oluşturmasını bekliyoruz.”
Titra'yı satın aldıktan üç ay sonra kurumsal yatırımcılara 150 milyon dolar değerlemeyle özel sermaye artırımı yöntemi teklif edildiğini söyleyen Erdoğan, şirketin artık bunun kat kat üzerinde bir notla yeniden kurumsal yatırım alabileceğini söyledi.
Erdoğan şu bilgileri verdi:
“Biz bunları da değerlendiriyoruz; Toplantılarımız var. Yeni büyük bir fabrika yatırımı yapmayı ve bu yöntemle finanse etmeyi düşünüyoruz. Koşullar uygunsa yeniden tahsis edilen sermayeyi artırarak finansman sağlamayı düşünebiliriz. “Yatırımcıların bu ilgisi sektöre ve şirketimizin geleceğine duydukları güvenin önemli bir göstergesidir.”
Pasifik Teknoloji Genel Müdürü Selman Dönmez, Türkiye'nin en kritik finans kuruluşlarına, bankalarına ve kamu kurumlarına özellikle siber güvenlik alanında hizmet vermeye devam ettiklerini belirterek, İstanbul Havalimanı'nın bilişim ve siber güvenlik operasyonlarının birçoğunun Pasifik Teknoloji tarafından gerçekleştirildiğini söyledi. Dönmez, şunları söyledi: “Ayrıca Türkiye'nin en büyük ulaştırma altyapı operasyonlarından birine sahip olan devlet demiryolları ile biletleme işlemleri de Pacific Technology'nin geliştirdiği teknolojilerle sağlanıyor. Pacific Technology teknolojinin birçok alanında faaliyet gösteren bir firmadır. “Fintech yatırım planlarımızı hazırladık ve çalışmalarımıza başladık” dedi.
Selman Dönmez
ERİŞİMİ ZOR YERLERDE 200 KG'I AZALTIR
Toplantıda Selman Dönmez, Alpin-2'nin teknik özelliklerine ilişkin şu bilgileri verdi:
İnsansız lojistik, geçen yıl envantere girmemizle birlikte Türk Silahlı Kuvvetleri'nin kazandığı bir yetenek haline geldi. Toplam kalkış ağırlığı 550 kg olup, maksimum 200 kg faydalı yük kapasitesine sahiptir. Bu elbette hava koşulları, çevre koşulları, uçtuğunuz irtifa, hava sıcaklığı gibi koşullara bağlı olarak değişiklik gösteriyor.
Dağlık bir bölgede çalışırken yaklaşma açısı, yaklaşmanın yakınlığı ve hava akışına nasıl tepki vermesi gerektiği gibi sahada test edilmiş yönlere sahibiz. Üzerine entegre edeceğimiz vinçle Alpin-2'de kargo taşımak gibi tamamen lojistik anlamda operasyonlara yönelik geliştirdiğimiz ek yetenekler de var. Sonraki versiyonlarda faydalı yük kapasitesini 500 kg'a çıkarmayı planlıyoruz.
Şu anda Alpin'de iki helikopterimiz çalışıyor. Alpin-2'de yazılımımız tamamen yerli ve millidir. Tarafımızca geliştirildi. En kritik donanımları da kendimiz geliştirdik. Dışarıdan bakıldığında motor Avusturya menşeli olup insansız hava araçlarında yaygın olarak kullanılan bir motordur.
İlk insansız hava araçları gözetleme ve güvenlik amaçlı ortaya çıktı, ardından SİHA'lar geliştirildi. İlk aşamada kargo amaçlı geliştirme faaliyetleri yürütüldü. Geçen ay SAHA EXPO'da tanıtımını yaptığımız DUMRUL adında küçük bir helikopterimiz var. Silahlandırılmış versiyonu olarak yayınladık.
Sahada edinilen tecrübeyle helikopter kabiliyetimizi küçük silahlı helikoptere dönüştürdük. METE füzesinin DUMRUL'a entegrasyonu için Roketsan ile sözleşme imzaladık. Bu versiyon insansız helikopterin ilk örneklerinden biri olacak. Daha sonra gelecekte ihtiyaç halinde Alp helikopterimizi silahlandırmak için çalışacağız.
Dünyanın birçok yerinde askeri lojistiğin yanı sıra sivil lojistiğin de erişilemeyen yerleri bulunmaktadır. AFAD ile görüşmelerimiz devam ediyor.
Başta Türk Cumhuriyetleri ve Afrika olmak üzere birçok ülkeden ciddi ilgi var. Şu anda 10'a yakın ülkeyle görüşmelerimiz var.