Tem Otoyolu’nun Kocaeli bölgesinde yürütülen altyapı çalışmaları nedeniyle Ankara yönüne giden güney yolu geçici süreliğine trafiğe kapatılacak. Bu kapsamda, özellikle Muallimköy ile Doğu Hereke kavşağı arasındaki bölüme yönelik üstyapı yenileme ve onarım çalışmaları, yol güvenliğini artırmak ve ulaşım kalitesini yükseltmek amacıyla gerçekleştiriliyor. Yetkililer, söz konusu çalışmaların bölge trafiğinde ciddi değişikliklere neden olacağını belirterek, sürücülerin alternatif güzergâhları kullanmalarını öneriyorlar.
İş kapsamında, Anadolu Otoyolu’nun Gebze ve İzmit kavşakları da bakım ve yenileme çalışmalarına dahil edilmekte. Bu nedenle, Muallimköy ile Doğu Hereke kavşağı arasındaki güney yol üzerindeki trafik akışı sınırlandırılarak, yol kullanıcıları D-100 Karayolu ve Kuzey Marmara Otoyolu’nu tercih etmeleri yönünde yönlendirilmekte. Ayrıca, Muallimköy Kavşağı’ndan Anadolu Otoyolu’nun Ankara yönüne girişler de geçici süreyle kapatılacak. Bu da sürücülerin, trafik akışını rahatlatmak adına, D-100 Karayolu’nu kullanarak hedeflerine ulaşmaları gerektiği anlamına geliyor. Öte yandan, Osmangazi Köprüsü güzergahından gelen ve Anadolu Otoyolu Ankara istikametinde seyreden araçlar da muhtemel yoğunluk ve gecikmelerle karşılaşabilir.
Yapılan resmi açıklamaya göre, çalışmalar sabah saat 08:00’de başlayacak ve 24 saat boyunca devam edecek. Yol sakinlerine, trafik düzenlemelerine uyum sağlamaları ve alternatif güzergâhlar kullanmaları konusunda önemli çağrılar yapılıyor. Bu zaman diliminde, şehir içi ve şehir dışı ulaşımda yaşanacak olası aksamalara karşı dikkatli ve sabırlı olunması tavsiye ediliyor. Ayrıca, trafik yönetim birimleri, olası sorunları engellemek ve ulaşım akışını sağlamak adına gerekli tedbirleri artırmaya devam ediyor.