Her ay düzenli olarak ihtiyaç sahibi ailelerin hesaplarına yatırılan doğum yardımı ödemeleri, ailelerin ekonomik desteklerini sürdürülebilir hale getirmeye devam ediyor. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından yapılan açıklamalara göre, Nisan ayı doğum yardımı ödemeleri tamamlandı ve hesaplara yatırıldı. Bu yardımlar sayesinde birçok anne ve aile, çocuklarının ihtiyaçlarını karşılamak adına önemli bir destek alıyor.
Son açıklamalarda, Bakan Göktaş, 2025 Aile Yılı kapsamında yapılan güncellemelerle birlikte doğum yardımı tutarlarının artırıldığını da müjdeledi. Buna göre, ilk çocuk için 5 bin lira tutarında tek seferlik ödemeye ek olarak, ikinci ve sonraki çocuklar için aylık 1.500 ve 5 bin lira arasında değişen destekler sağlanmaya devam ediyor. Bu düzenleme ile ailelerin çocuk sahibi olma motivasyonu ve aile içi refahı teşvik edilmekte, aynı zamanda çocukların sağlıklı gelişimi için maddi olanaklar sunulmaktadır.
Bugüne kadar yaklaşık 990 binden fazla annenin hesabına toplamda 15,9 milyar lira tutarında ödeme gerçekleştirildi. Bakan Göktaş, ödemelerin düzenli ve kesintisiz şekilde devam edeceğini belirterek, aileleri bu süreçte desteklemeye devam edeceklerini vurguladı. Ayrıca, başvuru sürecinin kolay ve erişilebilir olması amacıyla, doğum yardımına başvuruların e-Devlet platformu ve ‘İlk Öğretmenim Ailem’ mobil uygulaması üzerinden alınmakta olduğunu açıkladı. Ödemeler ise Halkbank aracılığıyla doğrudan hesaplara yatırılmakta ve çocuklar 5 yaşına ulaşana kadar kesintisiz olarak devam edecektir. Bu destekler, ailelerin yaşam kalitesini artırmak ve sürdürülebilir aile yapısını güçlendirmek adına kritik bir rol oynamaktadır.